Jakie było najpopularniejsze auto elektryczne na świecie w 2023 roku?

Rok 2023 był przełomowy dla globalnego rynku samochodów elektrycznych. Największym przełomem okazała się być Tesla Model Y. Przyglądamy się minionemu rokowi i najpopularniejszym modelom.

Nowe pojazdy EV, czyli samochody z napędem bateryjnym (BEV) i hybrydy wtykowe (PHEV), odnotowały w 2023 roku wzrost rejestracji o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dzięki temu rynek samochodów elektrycznych po raz pierwszy przekroczył liczbę 13 milionów pojazdów.

W grudniu hybrydy wtykowe stanowiły rekordowe 22% nowego rynku samochodów, a same samochody z napędem bateryjnym 15%. Całkowity udział EV w 2023 roku wzrósł do 16%, trochę ponad 14% w roku poprzednim. BEV stanowiły 11% rejestracji na całym świecie, w górę z 10% w roku wcześniejszym. Warto zauważyć, że cały globalny rynek nowych samochodów także dynamicznie się rozwijał.

Rejestracje PHEV wzrosły o 47%, szybciej niż BEV (wzrost o 30%). To oznacza, że hybrydowe modele zwiększyły swoją część rynku EV do 31%, w górę z 28% w 2022 roku. Udział PHEV waha się między 26% a 31% od 2018 roku, co sugeruje, że ta technologia może pozostać ważna jeszcze przez jakiś czas.

Najlepiej sprzedający się samochód w 2023 roku

Tesla Model Y zanotowała łącznie 1 211 601 rejestracji w ciągu 2023 roku. Jest najlepiej sprzedającym się modelem zarówno na rynku nowych samochodów elektrycznych, jak i ogólnym rynku nowych samochodów. Liczba dostaw BEV wzrosła o 57% rok do roku, z 771 000 sztuk w 2022 roku. Można się spodziewać, że Tesla Model Y pozostanie liderem rynkowym również w 2024 roku.

Najpopularniejsze dwadzieścia modeli samochodów elektrycznych na świecie

BYD Song na drugim miejscu – Tesla Model 3 z coraz mniejszym udziałem w rynku

Chiński SUV BYD Song zajął drugie miejsce, kończąc rok z 636 533 rejestracjami, co oznacza wzrost o 33% względem 2022 roku. Tymczasem Tesla Model 3 ustanowiła nowy rekord 529 287 rejestracji, plasując się na trzeciej pozycji.

Mimo odświeżenia, Tesla Model 3 osiągnął już pełną dojrzałość. Udział sedana w rynku kurczył się z 14% w 2019 roku do 12% w 2020 roku, następnie 8% w 2021 roku, 4,7% w 2022 roku i 3,9% w ubiegłym roku. Sprzedaż ma problemy z utrzymaniem dynamiki od czasu przekroczenia 500 000 sztuk w 2021 roku.

W porównaniu z 2019 rokiem, ubiegłoroczny wynik oznacza wzrost dla Modelu 3 o 6%. Jednak w tym samym okresie rynek samochodów elektrycznych ponad dwukrotnie się powiększył, z 6,6 miliona sztuk do prawie 13,7 miliona sztuk.

BYD dominuje w czołówce rankingu sprzedaży aut elektrycznych – spadki dla Tesli i tradycyjnych producentów

Poza czołową trójką, w stawce znalazło się aż pięć modeli BYD: Qin Plus na czwartym miejscu, Yuan Plus/Atto 3 na piątym, Dolphin na szóstym i Seagull na siódmym, który awansował o dwie pozycje dzięki znakomitym wynikom w grudniu. Oznacza to, że wśród siedmiu najlepiej sprzedających się aut elektrycznych znalazły się modele tylko dwóch producentów.

BYD Han ponownie zwyciężył w kategorii dużych sedanów, podobnie jak jego brat – model Tang. Jednak sprzedaż obu pojazdów spadła w 2023 roku o 17% dla Han i 7% dla Tang. Prawdopodobnie trudniej będzie chińskiej marce utrzymać tytuł w tej kategorii w 2024 roku.

Volkswagen ID.3 awansował o jedną pozycję, zajmując teraz 15 miejsce. Ubiegły rok był świetny dla hatchbacka, którego sprzedaż wzrosła o 79% rok do roku, osiągając 139 268 egzemplarzy. Dzięki przede wszystkim sukcesowi w Chinach, model po raz pierwszy przekroczył sprzedaż 100 000 sztuk.

GAC Aion również miał dobry rok ze swoimi SUV-ami Y i S, których sprzedaż niemal się podwoiła. To przełożyło się odpowiednio na dziewiąte i jedenaste miejsce. Jeszcze większy progres osiągnął startup Li Auto, który umieścił wszystkie trzy swoje duże SUV-y w pierwszej dwudziestce.

W 2022 roku w pierwszej dwudziestce znalazły się cztery modele tradycyjnych producentów: VW ID.4, Hyundai Ioniq 5, Ford Mustang Mach-E i Kia EV6. Liczba ta jednak spadła do zaledwie dwóch w 2023 roku: VW ID.4 na 12. i ID.3 na 15. miejscu. Biorąc pod uwagę, że Audi Q4 e-Tron zajęło 21. pozycję, wszystkie trzy najlepiej sprzedające się modele tradycyjnych producentów należały do Grupy VW.

Sukcesy według segmentów

Chińskie modele wzięły szturmem segment A pojazdów elektrycznych w 2023 roku. Zajmując siódme miejsce w ogólnym rankingu aut elektrycznych, BYD Seagull odebrał tytuł w tej kategorii, a Wuling Mini EV znalazł się na pozycji drugiej. Seagull jest głównym kandydatem do powtórzenia swojego sukcesu w 2024 roku. Changan Lumin zajął trzecie miejsce w kategorii, ale znacznie odstaje od czołówki.

W segmencie B również odniosły sukces chińskie modele. Kategorię tę wygrał BYD Dolphin, który zajął szóste miejsce w ogólnej klasyfikacji, a zaraz za nim znalazł się Wuling Bingo na trzynastym miejscu. Peugeot e-208 znalazł się jako kolejny, ale z dużą odległością od czołówki, osiągając około 51 000 rejestracji. To o ponad 100 000 sztuk mniej niż Bingo i o 300 000 sztuk mniej niż Dolphin.

W segmencie C prowadził BYD Yuan Plus/Atto 3. Ten crossover zakończył 2023 rok z liczbą 418 994 sprzedanych egzemplarzy, co oznacza dwukrotny wzrost w stosunku do 2022 roku. Na drugim miejscu znalazł się GAC Aion Y z 235 861 dostawami, a następnie VW ID.4 z 192 686 rejestracjami. W tym roku możemy spodziewać się zaciętej rywalizacji na szczycie. Jednak mniejszy i tańszy brat Yuan Plus – BYD Yuan Up, może być niespodzianką.

Dominacja Tesli i chińskich producentów w segmentach D, E, F oraz wśród pick-upów

W 2023 roku Tesla bezapelacyjnie rządziła w segmencie D. Model Y był zdecydowanym liderem, a Model 3 zajął trzecie miejsce. Pomiędzy nimi znalazł się jedynie BYD Song. Jednak Model Y w 2024 roku również zapowiada się na pewnego zwycięzcę.

Pierwsze trzy miejsca w segmentach E i F były zarezerwowane dla chińskich modeli. BYD Han sprzedał się w 228 007 egzemplarzy, BYD Tang w 141 581 egzemplarzy, a Li Auto L7 w 134 089 egzemplarzy. Aby liczący się z rywalizacją o czołówkę w tym roku Li Auto lub Aito mieli jakiekolwiek szanse, muszą dysponować minimalną zdolnością produkcyjną na poziomie 150 000 sztuk rocznie. Mimo to, zwycięzca kategorii prawdopodobnie przekroczy próg 300 000 sprzedanych egzemplarzy.

Samochody typu pick-up truck po raz drugi z rzędu okazały się istotnym segmentem w 2023 roku, osiągając sprzedaż około 52 000 sztuk, co stanowi wzrost o 44% rok do roku. Ford F-150 Lightening zanotował około 25 000 dostaw, podczas gdy Rivian R1T sprzedał się w ilości około 15 000 sztuk. Trzecie miejsce zajął Geely Radar RD6 z wynikiem 4 736 egzemplarzy. W 2024 roku Tesla Cybertruck najprawdopodobniej pokrzyżuje szyki tej trójce.

W 2023 roku zarejestrowano 9 511 pojazdów elektrycznych na ogniwa paliwowe, co oznacza spadek o 38% w stosunku do 2022 roku. To kolejny spadek po roku 2021, kiedy FCEV osiągnęły szczyt popularności z liczbą 15 434 rejestracji. W 2023 roku Hyundai Nexo (5 000 sztuk) pokonał Toyotę Mirai (4 000 sztuk).

Najlepiej sprzedające się marki w 2023 roku

Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych samochodów, w 2023 roku BYD znacznie wyprzedził Teslę. Chińska firma odnotowała imponujący 56% wzrost rok do roku, stając się najszybciej rozwijającą się marką w pierwszej trójce i zwiększając przewagę nad Teslą o ponad milion sprzedanych egzemplarzy.

Jednak mało prawdopodobne, aby ta tendencja utrzymała się w 2024 roku. BYD zaczyna brakować miejsca na rozwój na rodzimym rynku, co oznacza, że ​​sufit popytu się zamyka. To jednak wspiera zagraniczne strategie firmy, które mogą zdefiniować rynek pojazdów elektrycznych w 2024 roku.

W 2023 roku chińska marka zaczęła eksportować swoje samochody elektryczne w znaczących ilościach. Do Izraela trafiło 15 000 sztuk, do Brazylii 18 000 sztuk, a do Tajlandii 30 000 sztuk.

Top 20 najlepiej sprzedających się marek aut elektrycznych na świecie

Walka o czołówkę na rynku aut elektrycznych – Tesla traci udziały, chińskie marki gonią

Tesla straciła kolejny rok udziału w rynku. W 2019 roku wynosił on 17%, w 2020 16%, w 2021 14%, a w 2022 i 2023 ustabilizował się na 13%. W przyszłości może spaść do 10%. Amerykański producent musi rozszerzyć swoją ofertę, aby odzyskać pozycję lidera.

BMW na podium dzięki słabej pierwszej połowie roku SGMW. Niemiecki producent może mieć trudności z utrzymaniem tej pozycji w 2024 roku, biorąc pod uwagę szybko rozwijające się chińskie marki tuż za nim.

GAC Aion zanotował dynamiczny wzrost o 78% do 484 000 sztuk. Jednak trudno będzie utrzymać tę dynamikę, ponieważ marka nie znalazła jeszcze sposobu na powtórzenie sukcesu swoich modeli S i Y.

Szybko rozwijający się Li Auto w zasięgu wzroku producenta GAC Aion. Trzy obecne modele Li Auto osiągną dojrzałość w 2024 roku. Dodatkowo nadchodzące premiery Mega i L6 mogą sprawić, że marka dostarczy nawet 700 000 sztuk w przyszłym roku.

Nio wykorzystało słabe wyniki Toyoty i awansowało w rankingu. Producent awansował o pięć pozycji w ciągu ostatniego miesiąca 2023 roku i znalazł się na 16. miejscu. Jednak utrzymanie tej pozycji może być trudne ze względu na brak nowych modeli w 2024 roku i słabą sprzedaż eksportową.

Ford i Jeep skorzystały na spadku Toyoty. Ford awansował o jedną pozycję na 17, a Jeep na 18. miejsce. Spośród tradycyjnych marek Jeep odnotował najszybszy wzrost – sprzedaż skoczyła o 53% w porównaniu do 2022 roku. Rok zakończył jako najlepiej sprzedająca się marka Stellantis, wyprzedzając Peugeota o 23 000 sztuk.

Wyróżniający się producenci OEM w 2023 roku.

Analizując sprzedaż pojazdów elektrycznych według grup motoryzacyjnych, BYD zdobył 22% udziału w rynku, rejestrując 3 012 070 samochodów. Na drugim miejscu znalazła się Tesla z 13,2% udziałem i 1 808 652 dostawami. To stawia te dwie firmy w zupełnie innej sytuacji niż reszta rynku, kontrolując razem ponad jedną trzecią rynku pojazdów elektrycznych.

Top 5 najlepszych producentów OEM w światowej sprzedaży samochodów elektrycznych.

Grupa VW nadal zajmuje trzecie miejsce z 7,3% udziałem w rynku, pozostając czołowym producentem spośród tradycyjnych firm. Tymczasem Geely-Volvo (udział 6,8%) pod koniec roku przesunęło się z czwartej na trzecią pozycję, wyprzedzając SAIC (udział 5,8%). Oznacza to, że walka o trzecie miejsce w 2024 roku będzie warta obserwacji.

Stellantis (udział 4,2%) utrzymał szóste miejsce, ale stracił pół punktu procentowego w porównaniu do końca 2022 roku. Mimo to koncern dostarczył w zeszłym roku prawie 600 000 pojazdów, co oznacza, że powinien osiągnąć próg rentowności EV na poziomie miliona sztuk do 2025 lub 2026 roku.

Grupa BMW (udział 4,1%) awansowała na siódme miejsce i niemiecki koncern powinien walczyć o szóstą pozycję w ciągu całego 2024 roku. Hyundai Motor Group (udział 3,7%) spadł z siódmego miejsca w 2022 roku na dziewiąte w 2023 roku, tracąc prawie cały punkt procentowy z 4,6%. Koreański koncern został również wyprzedzony przez GAC, który zakończył rok z udziałem 3,8%.

Walka o tytuł króla BEV

Patrząc tylko na BEV, Tesla zdobyła tytuł OEM roku 2023, kontrolując 19,1% światowego rynku. Było to wzrost z 18,2% w 2022 roku, ale spadek z 23% uzyskanego pod koniec 2020 roku. Drugie miejsce zajęło BYD, z udziałem w rynku BEV równym 16,5%.

Top 5 najlepszych producentów OEM w światowej sprzedaży BEV

Chociaż udział Tesli w rynku prawdopodobnie nieznacznie się zmniejszy w 2024 roku, BYD będzie dalej zwiększać swój udział. Będzie to możliwe dzięki szerszej gamie pojazdów bateryjnych (BEV) w ofercie BYD, w tym modelom Yuan Up i Sea Lion. Dodatkowo, eksport będzie bardziej skupiony na BEV, a hybrydy typu plug-in (PHEV) będą wprowadzane tylko na wybranych rynkach.

Grupa VW zajęła trzecie miejsce z udziałem 8%, natomiast SAIC czwarte z 7,9%. Piąte miejsce przypadło Geely-Volvo z 6,2% rynku. Szóste miejsce zajął GAC, pozostając w tyle z wynikiem 5,3%. Jednak dla tego producenta rok 2023 był udany, co widać po wzroście z 4% w 2022 roku.

BYD zbliża się do lokalnego limitu

Na podstawie bieżących obserwacji możemy już wskazać na kilka najważniejszych trendów, które wpłyną na rynek pojazdów elektrycznych w 2024 roku i kolejnych latach.

  1. BYD skupia się na markach premium: Marka BYD zbliża się już do pułapu popytu w Chinach, dlatego coraz bardziej koncentruje się na markach premium, takich jak Yangwang, Fangchengbao i Denza. Wyższa cena tych pojazdów powinna przełożyć się na lepsze marże, co da BYD więcej swobody w ustalaniu cen dla modeli popularnych. Wobec zacieśniającej się konkurencji na chińskim rynku pojazdów elektrycznych, BYD będzie musiało jednak utrzymywać świeżość oferty i odpowiednio ustalać ceny, aby utrzymać swój udział w rynku.
  2. Ekspansja zagraniczna BYD: Dlatego też wzrost będzie musiał nastąpić na rynkach zagranicznych, na co BYD intensywnie się przygotowuje. Poza zakupem i wynajmem własnych statków do transportu pojazdów, firma buduje fabryki w takich krajach jak Tajlandia, Indonezja, Brazylia i Węgry.
  3. BYD liderem rynku OEM przez najbliższe lata: Oczekuje się, że BYD pozostanie liderem rynku OEM w najbliższych kilku latach. Prawdopodobnie dopiero w 2027 roku jego pozycja zostanie poważnie zagrożona.

Planowanie produkcji w Tesli – stagnacja w 2024, wzrost od 2027?

W 2023 roku Tesla dostarczyła 1 808 652 pojazdów, jednak bez wprowadzenia nowych modeli trudno oczekiwać w 2024 roku dynamicznego wzrostu sprzedaży. Szacuje się, że producent dostarczy w tym roku około 2,1 miliona aut.

Głównym problemem Tesli jest obecnie brak planowania wprowadzania nowych produktów. Model S ma już 12 lat, a to oznacza, że druga generacja jest spóźniona. Model X jest w sprzedaży od 9 lat, więc jego nowa wersja powinna była już zostać zaprezentowana.

Tymczasem Model Y (2020) osiągnął już dojrzałość, podobnie jak Model 3, który zadebiutował w 2017 roku i otrzymał jedynie odświeżenie w 2023 roku. Ich następcy powinni więc znajdować się już na etapie projektowania. Niestety, tak nie jest. Producent powinien dokładniej przemyśleć zarządzanie cyklami życia swoich produktów.

Wygląda na to, że dla Tesli w 2025 rok będzie okresem powolnego wzrostu. Dopiero wprowadzenie nowego kompaktowego modelu pod koniec tego roku pozwoli producentowi na zwiększenie produkcji i sprzedaży w 2026 roku.

W tym momencie Model 3 i Model Y będą miały odpowiednio 9 i 6 lat, prawdopodobnie z kolejną wersją po odświeżeniu. Te pojazdy elektryczne zaczną się starzeć, a pierwszym rokiem przyspieszonego wzrostu dla producenta będzie dopiero 2027 rok.

Grupa VW prowadzi wśród tradycyjnych producentów OEM

Mimo pewnych zmian zarządczych w ostatnich latach, Grupa VW pozostaje zdecydowanie najbardziej dynamicznym producentem tradycyjnym na rynku pojazdów elektrycznych. Dzięki prawie milionowi dostarczonych egzemplarzy samochodów elektrycznych w 2023 roku, długoterminowe przetrwanie Grupy jest w zasadzie zapewnione.

W 2024 roku wiodące modele producenta osiągną dojrzałość. Jedynymi nowościami będą VW ID.7, Cupra Tavascan, Skoda Elroq, Porsche Macan oraz Audi Q6/A6 e-Tron. Jednak nie spodziewamy się po nich dużej sprzedaży.

Dopiero w 2025 roku sytuacja stanie się bardziej interesująca. Wersja produkcyjna konceptu ID.2 prawdopodobnie okaże się bestsellerem, podobnie jak jej siostrzane modele, których spodziewamy się około 2026 roku. To powinno zwiększyć sprzedaż, a produkcja w pełni elektrycznego Volkswagena Golfa, spodziewana w 2027 lub 2028 roku, będzie ważnym momentem dla całej Grupy.

Steadily gaining Geely–Volvo

Geely konsekwentnie zyskuje na rynku pojazdów elektrycznych, kończąc rok 2023 na czwartym miejscu z 925 111 rejestracjami. To tylko około 69 000 sztuk mniej niż Grupa VW.

Chociaż nie spodziewamy się znaczącego wzrostu niemieckiej grupy w 2024 roku, Geely-Volvo skorzysta na swojej globalnej obecności i szeregu nowych modeli. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że producent zostanie wyprzedzony, jeśli nie w 2024 roku, to w 2025 roku.

SAIC – ekspert w eksporcie

Chociaż SAIC odznacza się w eksporcie, jego lokalna sprzedaż mogłaby być lepsza. W tym roku producent zamierza sprzedać za granicą około 1,4 miliona pojazdów, uwzględniając jednak także modele spalinowe.

Do 2026 roku SAIC spodziewa się wprowadzić 14 nowych aut elektrycznych, planując powtórzyć sukces MG4 innymi premierami. Obejmuje to również wejście na premium segment rynków eksportowych z nową marką IM. Dlatego w 2024 roku możemy spodziewać się nowego kombi MG5, crossovera ZS i flagowego SUV-a.

W Chinach linia modeli Wuling powinna pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Jeśli te plany się powiodą, sprzedaż może zakończyć się w przyszłym roku powyżej miliona sztuk. Można się spodziewać, że SAIC w przyszłości będzie kontynuował trend stabilnego wzrostu.

Kolejny miesięczny tytuł dla Tesli

Model Tesla Y kolejny raz zdobył tytuł bestsellera, osiągając w grudniu 128 410 dostaw. Można się spodziewać, że ten crossover będzie nadal zdobywał miesięczne tytuły w tym roku, ponieważ osiągnął już pełną dojrzałość. Dzięki odświeżonej wersji, która pojawi się około kwietnia, będzie to prawdopodobnie najlepszy rok dla obecnej generacji.

Top 20 najlepiej sprzedających się modeli samochodów elektrycznych na świecie

Wyniki sprzedaży grudnia 2023 r. – najpopularniejsze modele EV

  1. Tesla Model Y: Pozostał niekwestionowanym bestsellerem z wynikiem 128 410 dostarczonych sztuk. Można się spodziewać, że utrzyma tę pozycję przez cały rok, szczególnie po planowanej na kwiecień odświeżeniu.
  2. BYD Song: Ustanowił rekord z 76 086 rejestracjami. Może to być jego szczyt, ponieważ niedawno wprowadzony Song L oraz nadchodzący Sea Lion mogą w 2024 roku przejąć znaczną część jego sprzedaży.
  3. Tesla Model 3: Zajęła trzecie miejsce z ponad 56 896 dostawami, pozostawiając daleko w tyle BYD Qin Plus na czwartej pozycji (44 701 sztuk).
  4. Wuling Bingo: Zajęła ósme miejsce z 27 458 sprzedanymi egzemplarzami, dzięki ciągłej rozbudowie produkcji. Ten mały pojazd elektryczny wydaje się gotowy rywalizować z czołowymi modelami BYD o pierwsze miejsce w 2024 roku.
  5. VW ID.3: Skończył miesiąc na 15. miejscu, odnotowując 17 861 globalnych rejestracji, co jest jego najlepszym wynikiem od końca 2020 roku. Pomogły w tym obniżki cen w Chinach, które zrekompensowały słabsze wyniki w Europie.
  6. SAIC MG4 (Mulan w Chinach): W grudniu osiągnął wynik 12 964 rejestracji, co jest jego drugim rekordem z rzędu w tej kategorii.

Made in China

Grudzień 2023 – pełnowymiarowe SUV-y elektryczne w natarciu
Grudzień przyniósł rekordowe wyniki w kategorii dużych SUV-ów elektrycznych. Cała linia Li Auto osiągnęła najwyższe w historii wyniki: L7 z 20 428 rejestracjami, L8 z 15 013 dostawami i L9 z 14 913 sprzedanymi egzemplarzami.

Bestsellerem w segmencie dużych SUV-ów elektrycznych w grudniu był Aito M7, który zajął dziewiąte miejsce na rynku aut elektrycznych, osiągając 25 545 dostaw. Dzięki wsparciu marki przez Huawei sprzedaż szybko rośnie.

Wszystkie modele z grudniowego top 20 zostały wyprodukowane w Chinach. Łącznie 16 pochodziło od chińskich producentów, z czego aż siedem od BYD. To pokazuje, jak ważny jest rynek chiński dla całej branży EV.

Udane SUV-y i nie tylko

Poza pierwszą dwudziestką grudnia, blisko znalazł się model Geely Panda Mini, który ostatecznie stracił do BYD Tang z 20 miejsca mniej niż 300 sztuk. Blisko był również kompaktowy Audi Q4 e-Tron z 11 260 rejestracjami.

W segmencie samochodów średniej wielkości SUV-y królowały, ustanawiając kilka rekordów. Po kilku latach na rynku Volvo XC60 PHEV osiągnął najlepszy w historii globalny wynik 7 868 rejestracji. Dostawy Lynk & Co 08 PHEV sięgnęły 10 055 sztuk, natomiast SAIC IM LS6 zanotował wynik 9 878, a Changan Deepal S7 – 11 360.

Jednakże niedawny Wuling Starlight od SGMW udowodnił, że sukces nie dotyczy wyłącznie SUV-ów, rejestrując w grudniu 8 050 dostaw. W kategorii pełnowymiarowej Jeep Grand Cherokee PHEV osiągnął rekordowe 7 299 rejestracji.

BMW i4 ponownie ustanowiło rekord, osiągając w grudniu 11 203 dostaw. Tym samym stało się najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym wyprodukowanym poza Chinami. Jednak i4 odnotował tylko jedną piątą rejestracji osiągniętych przez swojego konkurenta, Teslę Model 3.

BMW iX1 również osiągnął nowy najlepszy wynik – 8 775 dostaw, co jest jego trzecim rekordem z rzędu. Tymczasem iX również się wyróżnił, rejestrując 7 027 sztuk.

Rekordowy miesiąc dla producentów

BYD ponownie osiągnął rekordowy wynik w grudniu, tym razem rejestrując 320 928 pojazdów. Jeszcze raz pokonał Teslę, która zanotowała 195 265 dostaw.

Grupa SGMW zajęła trzecie miejsce osiągając rekordową liczbę 69 912 rejestracji w grudniu. Na ten wynik znacząco wpłynęły trzy modele: Mini EV, Bingo i Starlight. Czwarta na liście znalazła się marka BMW z wynikiem 59 480 dostaw, co również stanowi rekordowy miesiąc dla tej marki. Sukces ten w dużej mierze zawdzięcza się modelowi i4 fastback (11 203 rejestracji), ale także iX1 (8 775 sztuk) i iX (7 027 sztuk).

Piąte miejsce z liczbą 52 042 rejestracji zajęła grupa VW, tuż za nią uplasował się Li Auto z nowym rekordem – 50 356 sztuk. W tym samym miesiącu ubiegłego roku firma odnotowała 21 233 rejestracji. Ósme miejsce przypadło Changanowi, który dzięki modelom Lumin i Deepal S7 zanotował 43 095 dostaw – swoją drugą najlepszą sprzedaż z rzędu.

SAIC napędzany przez MG4, Aito na fali wzrostu

SAIC zajęła 11 miejsce z rekordem 35 334 rejestracji, przede wszystkim dzięki świetnej sprzedaży modelu MG4.

Marka Aito, z elektrycznymi SUV-ami M7 i M9, błyskawicznie wskoczyła na 12. pozycję z rekordowym wynikiem 30 108 sprzedanych samochodów w grudniu.

Audi także zanotowało najlepszy miesiąc w historii, osiągając 28 024 dostaw w grudniu, głównie dzięki modelowi Q4 e-Tron.

XPeng uplasował się na 17 miejscu z wynikiem 7 673 rejestracji średniej wielkości SUV-a G6 w grudniu, przekraczając łącznie 20 105 jednostek w tym miesiącu, niemal goniąc Hyundaia na 16 miejscu (20 631 sztuk).

Chery znalazła się na 20 pozycji dzięki dobrym wynikom modelu QQ Ice Cream (7 462 sztuki).

Jeep, jako najlepiej sprzedająca amerykańska marka tradycyjna i lider sprzedaży Stellantis, uzyskał nowy rekord 17 723 rejestracji w grudniu. Sukces ten zawdzięcza przede wszystkim dalszym dobrym sprzedażom modeli Wrangler PHEV i Grand Cherokee PHEV.

Lynk & Co uplasowała się na 22 miejscu z najlepszym w historii wynikiem 17 505 dostaw. SUV 08 stanowił większość rejestracji (10 055 sztuk), pozwalając chińskiej marce zakończyć w czołówce.

źródło: Autovista24

cookies-szare
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej Polityka Prywatności.