Xiaomi samochód – wszystko, co musisz wiedzieć o Xiaomi SU7

Wejście producenta smartfonów na rynek motoryzacyjny wywołało spore poruszenie, a sam samochód Xiaomi SU7 okazał się w Chinach sprzedażowym hitem. Ten elektryczny sedan, łączący sportowe osiągi z ekosystemem technologicznym marki, rzuca wyzwanie takim graczom jak Tesla czy Porsche. Choć oficjalnie nie jest jeszcze dostępny w Europie, pierwsze egzemplarze można już spotkać na polskich drogach.

Wejście producenta smartfonów na rynek motoryzacyjny wywołało spore poruszenie, a sam samochód Xiaomi SU7 okazał się w Chinach sprzedażowym hitem. Ten elektryczny sedan, łączący sportowe osiągi z ekosystemem technologicznym marki, rzuca wyzwanie takim graczom jak Tesla czy Porsche. Choć oficjalnie nie jest jeszcze dostępny w Europie, pierwsze egzemplarze można już spotkać na polskich drogach.

Xiaomi SU7 – nowa era elektrycznych sedanów

Gdy pod koniec 2023 roku Xiaomi zaprezentowało elektrycznego sedana SU7, jego wejście na rynek motoryzacyjny wywołało prawdziwą burzę. To odważna manifestacja ambicji chińskiego giganta, który rzuca rękawicę Tesli i Porsche, łącząc zaawansowaną technologię z porywającym designem. Chińska premiera SU7 wiosną 2024 roku okazała się spektakularnym sukcesem, a zainteresowanie modelem było ogromne.

Model SU7 jest dostępny w trzech głównych wariantach:

  • SU7 – podstawowy
  • SU7 Pro – pośredni
  • SU7 Max – topowy

Choć oficjalna dystrybucja w Europie jeszcze nie ruszyła, pierwsze egzemplarze można już znaleźć w Polsce za sprawą prywatnych importerów. Przykładowo, cena importowanego modelu SU7 Max wynosi ok. 244 000 zł.

Design i wymiary Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 przykuwa wzrok. To duży, sportowy sedan, którego sylwetka świadomie nawiązuje do ikon motoryzacji, takich jak Porsche Taycan czy Tesla Model S.

Design SU7 to nie tylko estetyka, ale i inżynieryjna precyzja. Samochód wyróżnia się jednym z najniższych na świecie współczynników oporu powietrza (zaledwie 0,195 Cd), co jest zasługą takich detali jak aktywne wloty powietrza czy chowany tylny spojler. W praktyce przekłada się to na większy zasięg, lepsze osiągi i niższy poziom hałasu w kabinie.

Stylistycznym dopełnieniem całości są nowoczesne detale: reflektory w kształcie kropli wody, bezramkowe drzwi i ukryte klamki. Xiaomi oferuje także opcjonalne elementy wykończenia z włókna węglowego oraz szeroką gamę wzorów felg, dając szerokie możliwości personalizacji.

Technologie w Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 to znacznie więcej niż samochód elektryczny – to prawdziwy „smartfon na kołach”, w którym technologia odgrywa kluczową rolę. Sercem systemu jest autorski system operacyjny HiperOS. Integruje on wszystkie funkcje pojazdu i zapewnia bezproblemową komunikację z całym ekosystemem Xiaomi, dzięki czemu smartfon, zegarek czy domowe urządzenia smart tworzą z autem spójne, intuicyjne środowisko.

Ważnym elementem technologii SU7 są zaawansowane systemy wsparcia kierowcy. Samochód korzysta z innowacyjnych rozwiązań, takich jak Adaptive BEV (Bird’s-Eye View) i Road-Mapping Model, które w czasie rzeczywistym tworzą precyzyjny, trójwymiarowy obraz otoczenia.

Specyfikacje techniczne Xiaomi SU7

WariantMocMoment obrotowy0-100 km/hPrędkość maks.Bateria (poj.)Zasięg (WLTP)
SU7299 KM400 Nm5,3 sb.d.73,6 kWhok. 525 km
SU7 Pro374 KMb.d.4,7 sb.d.94,3 kWhok. 623 km
SU7 Max673 KM838 Nm2,8 s265 km/h101 kWhdo 800 km

Xiaomi nie poprzestaje jednak na modelach produkcyjnych. Pokazem możliwości technologicznych firmy jest prototyp Xiaomi SU7 Ultra. Wyposażony w trzy silniki HiperEngine o łącznej mocy 1548 KM, osiąga 100 km/h w niewiarygodne 1,97 sekundy i rozpędza się do 350 km/h.

Ceny i dostępność Xiaomi SU7

W Chinach bazowa wersja Xiaomi SU7 startuje od równowartości ok. 120 tys. zł. Po doliczeniu kosztów transportu, cła i podatków, cena topowej wersji SU7 Max sprowadzanej do Polski przez prywatnych importerów rośnie do ok. 240-245 tys. zł. Importerzy zajmują się formalnościami, dostarczając auto gotowe do rejestracji, a czas oczekiwania na dostawę z Chin wynosi zazwyczaj 40-50 dni. Mimo znacznie wyższej ceny model już przyciąga pierwszych entuzjastów nad Wisłę.

Xiaomi YU7 – nowy SUV w ofercie

Po ogromnym sukcesie sedana SU7, który w pierwszym roku znalazł blisko 140 000 nabywców, Xiaomi idzie za ciosem i rozszerza swoją ofertę o model z niezwykle popularnego segmentu SUV. Mowa o Xiaomi YU7, drugim samochodzie elektrycznym w portfolio chińskiego giganta, który ma potencjał, by powtórzyć rynkowy sukces swojego poprzednika.

YU7 to duży, rodzinny SUV o imponujących wymiarach: niemal pięć metrów długości, dwa metry szerokości i trzy metry rozstawu osi. Takie gabaryty gwarantują przestronne wnętrze i wysoki komfort podróży.

Podobnie jak sedan, SUV YU7 jest dostępny w kilku konfiguracjach:

  • Wariant podstawowy z napędem na tylną oś
  • Wersja z dwoma silnikami (AWD)
  • Topowa odmiana Max

Na rodzimym rynku chińskim ceny startują od 240 tys. juanów (ok. 30 tys. euro). Choć oficjalne informacje o europejskiej dystrybucji nie zostały jeszcze podane, jego pojawienie się w ofercie prywatnych importerów wydaje się tylko kwestią czasu.

Zamówienia i popularność YU7

Nawiązując do sukcesu sedana SU7, Xiaomi bardzo poważnie potraktowało premierę swojego SUV-a. Dostawy modelu YU7 rozpoczęły się jednocześnie w 58 chińskich miastach, co podkreśla skalę operacji. Start dystrybucji na tak dużą skalę oraz popularność segmentu SUV wskazują, że YU7 ma dużą szansę powtórzyć sukces poprzednika i umocnić pozycję Xiaomi jako liczącego się gracza w branży motoryzacyjnej.

Podsumowanie i przyszłość Xiaomi w motoryzacji

Wejście Xiaomi do świata motoryzacji to znacznie więcej niż tylko eksperyment technologicznego giganta. To przemyślana i odważna strategia, której pierwsze owoce – sedan SU7 i SUV YU7 – dowodzą, że firma ma realne szanse na stałe zmienić układ sił na rynku pojazdów elektrycznych. Sukces sprzedażowy SU7 i szybkie wprowadzenie YU7 potwierdzają, że firma traktuje ten segment bardzo poważnie.

Kluczem do sukcesu jest tu spójna wizja, oparta na połączeniu technologii i designu. Inwestując we własną architekturę EV, zaawansowane systemy autonomicznej jazdy oraz głęboką integrację z ekosystemem HiperOS, Xiaomi tworzy nie tylko samochody, ale kompletne, inteligentne platformy mobilne. To właśnie ta zdolność do łączenia świata elektroniki użytkowej z motoryzacją daje marce znaczącą przewagę konkurencyjną.

Ambicje firmy sięgają jednak daleko poza rynek chiński. Ekspansja na Europę, przy rosnącym zainteresowaniu elektromobilnością na Starym Kontynencie, wydaje się naturalnym krokiem. Choć oficjalne terminy nie są jeszcze znane, można się spodziewać, że Xiaomi wykorzysta swoją globalną rozpoznawalność, by rzucić wyzwanie uznanym markom.

cookies-szare
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej Polityka Prywatności.