Jak szybko może się ładować Twój pojazd elektryczny?

Jak szybko może się ładować Twój pojazd elektryczny? Wybór pojazdu elektrycznego na podstawie dużego zasięgu nie zawsze oznacza, że szybko się naładuje. Przy tak wielu nowych pojazdach elektrycznych pojawiających się na rynku ważne jest, aby rozważyć kilka różnych aspektów, zanim zdecydujesz, który pojazd jest odpowiedni dla Ciebie lub Twojej floty biznesowej.

Jak działa ładowanie pojazdu?

Prędkość ładowania Twojego pojazdu elektrycznego zależy od dwóch głównych elementów.

  1. Output (wejście): maksymalna moc ładowania z gniazda ładowania
  2. Input (wyjście): maksymalna moc ładowania, jaką może przyjąć Twój pojazd

Output (wyjście): różne wyjścia ładowania.

Istnieje kilka standardowych wyjść ładowania, które są powszechnie stosowane.

Gdy chcesz naładować swój pojazd za pomocą publicznego punktu ładowania, znajdziesz szereg różnych wyjść. Ważne jest, aby zrozumieć, że to maksymalna prędkość ładowania pojazdu będzie określać prędkość, z jaką będzie się ładować, a nie prędkość samego punktu ładowania.

Na przykład, jeśli Twój pojazd może przyjąć maksymalnie 11 kW prądu przemiennego i podłączysz go do gniazda ładowania prądu przemiennego o mocy 22 kW, pojazd pobierze tylko maksymalnie 11 kW, co następnie określi prędkość ładowania.

Input (wejście): pojemność ładowania twoich pojazdów.

Ponieważ jesteśmy instalatorami elektrycznego punktu ładowania, klienci często proszą nas o zainstalowanie gniazda ładowania o mocy 22 kW, ponieważ uważają, że ich pojazd ładuje się szybciej niż przy użyciu gniazda ładowania o mocy 7 kW. Niestety, nie zawsze tak jest. Przeanalizowaliśmy maksymalne prędkości ładowania niektórych z najpopularniejszych obecnie pojazdów elektrycznych na rynku. Będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się, że bardzo niewiele pojazdów może ładować przy użyciu wejścia 22 kW.

Zobacz, jak szybko każdy pojazd będzie ładował się przez 60 minut za pomocą niektórych popularnych ładowarek na rynku.

Obliczyliśmy, ile kilometrów będzie ładował Twój pojazd w ciągu godziny, korzystając z niektórych popularnych gniazd ładowania AC i DC. Uwzględniliśmy również procent akumulatora pojazdu, który będzie ładowany w tym czasie:

Poniżej przedstawiamy maksymalną pojemność ładowania AC i DC dla każdego z pojazdów pokazanych w naszej tabeli porównawczej.

Kia e-Niro 64 kWh

Rzeczywisty zasięg 378 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC7,2 Kw
DC77 Kw

Jaguar i-Pace

Rzeczywisty zasięg 370 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC7,4 Kw
DC100 Kw

VW ID.3 Mid Range

Rzeczywisty zasięg 346 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC11 Kw
DC100 Kw

Renault Zoe ZE50 R135

Rzeczywisty zasięg 314 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC22 Kw
DC46 Kw

Tesla Model 3

Rzeczywisty zasięg 314 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC11 Kw
DC100 Kw

Audi e-tron 55 Quattro

Rzeczywisty zasięg 274 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC11 Kw
DC155 Kw

BMW i3 120Ah

Rzeczywisty zasięg 233 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC11 Kw
DC49 Kw

Nissan Leaf

Rzeczywisty zasięg 217 km.

ŹRÓDŁO PRĄDUMAKSYMALNY PRĄD WEJŚCIOWY
AC3,6 Kw
DC46 Kw

Twojego samochodu nie ma na naszej liście?

Wszystkie nasze dane dotyczące pojazdów pochodzą z bazy danych pojazdów elektrycznych, która zapewnia dokładne informacje na temat zasięgu i opcji ładowania dla wszystkich pojazdów w pełni elektrycznych dostępnych na rynku oraz tych, które wkrótce zostaną wprowadzone na rynek.

Jeśli potrzebujesz bezpłatnej pomocy i porady, jak najlepiej naładować pojazd, skontaktuj się z nami pod numerem 609 321 481, biuro@arinea.pl lub po prostu wypełnij formularz zapytania, a my sie z Tobą skontaktujemy: FORMULARZ TUTAJ.

cookies-szare
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej Polityka Prywatności.