Producent samolotów elektrycznych startuje – otrzymuje zamówienia na całym świecie!

Australijska regionalna linia lotnicza Northern Territory Air Service (NTAS) zamówiła 20 samolotów elektrycznych od producenta Eviation i nie jest ona jedynym klientem.

Patrząc wstecz, zaledwie pięć lat temu, myśl o elektrycznych samolotach komercyjnych brzmiała jak dobry żart. Komercyjne odrzutowce zużywają ogromne ilości energii tylko po to, by utrzymać się na wysokości przelotowej i często są wybierane podczas podróży liczących setki lub tysiące kilometrów. Jednak dzięki niedawnym innowacjom w tym sektorze, producent samolotów elektrycznych Eviation jest bliżej niż kiedykolwiek wprowadzenia tej technologii, a branża lotnicza już rozpoczyna proces zamawiania.

Według GeekWire ujawniono bardzo niewiele szczegółów na temat umowy między NTAS a Eviation. Wiemy jednak, że Eviation dostarczy australijskim liniom lotniczym 20 samolotów, które będą wykorzystywane w krótkich, poniżej 500-kilometrowych podróżach po Australii. Dodatkowo Eviation zawiera umowy z dużymi markami spoza Australii, w tym z DHL, Cape Air, Global Air i Evia Air w Niemczech.

Eviation zyskało rozgłos na początku tego roku z kilku powodów. Przede wszystkim samolot pasażerski Eviation Alise jest znacznie większy od samolotów elektrycznych konkurencyjnych firm, które często skierowane są do pasjonatów i tych, którzy uczą się latać. Po drugie, firma zyskała wiarygodność, gdy Eviation Alise wzbiła się w przestworza podczas swojego dziewiczego rejsu na początku tego roku, czego wiele innych startupów jeszcze nie osiągnęło.

Na stronie internetową Eviation, można zobaczyć listę imponujących specyfikacji Alise. Samolot ma maksymalną ładowność ok. 1,13 tony/dziewięciu pasażerów i ich bagaż, może przebyć ok. 460 km i osiągnąć maksymalną prędkość ok. 480 km  na godzinę. I chociaż te specyfikacje są dalekie od imponujących, w porównaniu z odrzutowcami przelatującymi przez ocean, z którymi mamy styczność na naszych lokalnych lotniskach, Eviation Alise może być tak samo sprawny, jak inne małe odrzutowce podczas krótszych podróży.

Droga do pełnej elektryfikacji lotnictwa nie jest jeszcze jasna. Niektóre firmy uważają, że technologia silników hybrydowych jest kolejnym krokiem, a inne uważają, że wodór może najlepiej pasować do podróży lotniczych. Ale jedno jest pewne, początek tej podróży już się zaczyna.

______________________

źródło: teslarati.com

cookies-szare
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej Polityka Prywatności.