Shell zamierza zamknąć 1000 stacji paliwowych, aby skoncentrować się na rozbudowie ładowarek dla pojazdów elektrycznych.

Shell zamyka stacje benzynowe na rzecz ładowarek EV

Gigant branży paliwowej i naftowej Shell planuje zamknąć nawet 1000 stacji benzynowych w nadchodzących latach, skupiając się na rozbudowie stacji ładowania pojazdów elektrycznych (EV).

W swoim najnowszym raporcie dotyczącym strategii przejścia na energię zrównoważoną, firma Shell z siedzibą w Anglii, zapowiada zamknięcie 500 placówek detalicznych rocznie w latach 2024 i 2025. Firma planuje zamiast tego skupić się na skalowaniu swojej publicznej sieci ładowania EV, mając nadzieję zwiększyć liczbę punktów ładowania do 200 000 do 2030 roku, w porównaniu z około 54 000 obecnie.

„W sumie planujemy sprzedać około 500 obiektów należących do Shell (w tym wspólne przedsięwzięcia) rocznie w latach 2024 i 2025” – pisze firma na stronie 28 dokumentu, jak początkowo zauważyła agencja Bloomberg.

Firma poinformowała również, że planuje skupić się na publicznych stacjach ładowania, a nie na ładowaniu w domu, ze względu na swoje konkurencyjne zalety w sektorze.

Shell: inwestycja w ładowanie publiczne i energię niskoemisyjną

„Skupiamy się na ładowaniu publicznym, a nie domowym, ponieważ uważamy, że będzie to najbardziej potrzebne naszym klientom” – pisze Shell. „Posiadamy znaczącą przewagę konkurencyjną pod względem lokalizacji, ponieważ nasza globalna sieć stacji obsługi jest jedną z największych na świecie.

„Mamy także inne przewagi konkurencyjne, takie jak nasza oferta sklepu convenience, która pozwala nam oferować klientom kawę, jedzenie i inne artykuły convenience podczas ładowania ich samochodów. Wraz z rozwojem naszego biznesu oferowania ładowania dla pojazdów elektrycznych, oczekujemy wewnętrznej stopy zwrotu na poziomie 12 procent lub wyższym.”

Najnowsza strategia transformacji energetycznej łagodzi również niektóre cele dotyczące emisji węgla przez kolejne 10 lat, choć wciąż pozostaje wierna pierwotnym zobowiązaniom do osiągnięcia netto-zero emisji do 2050 roku. Firma planuje również zainwestować od 10 do 15 miliardów dolarów w rozwiązania energetyki niskoemisyjnej między 2023 a końcem 2025 roku.

Shell: nowe kierunki rozwoju

Raport wspomina również o planach firmy dotyczących wsparcia kluczowych olejów stosowanych w turbinach wiatrowych na morzu oraz rozwoju baterii do pojazdów elektrycznych.

„Rozszerzamy nasze portfolio wysokiej jakości olejów smarnych, aby zaopatrywać kluczowe sektory transformacji energetycznej, takie jak oleje transformatorowe stosowane w parkach wiatrowych na morzu oraz płyny chłodzące, aby wspierać rozwój baterii do samochodów elektrycznych.”

Shell udostępnił również wideo szczegółowo opisujące strategię przejścia na 2024 rok, które możesz obejrzeć poniżej.

Shell: sieć ładowania i partnerstwa

Shell nabył amerykańską sieć ładowania pojazdów elektrycznych Volta Charge w zeszłym roku. Podpisał również dziesiątki innych partnerstw w ciągu ostatnich kilku lat, aby wesprzeć rozwój ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Sieć ładowania firmy – Shell Recharge, stanowiła około 1,7 procent publicznej sieci szybkiego ładowania DC w USA według ostatniego raportu Narodowego Laboratorium Energii Odnawialnej (NREL).

W porównaniu, Tesla pozostała dominującym liderem rynku ze swoją siecią Superchargerów, stanowiącą 61,7 procent tych w USA. Podczas gdy Superchargery wcześniej były dostępne tylko dla właścicieli pojazdów marki Tesla, producent samochodów niedawno zaczął otwierać je dla innych marek, począwszy od Forda i Riviana.

Co o tym myślisz? Daj znać w komentarzu na naszym facebooku 🙂

źródło: eslarati.com

cookies-szare
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej Polityka Prywatności.