CATL przedstawia pierwszą na świecie baterię LFP z ultraszybkim ładowaniem 4C, umożliwiającą uzyskanie zasięgu 600 km w 10 minut

Chińska firma CATL zaprezentowała nowy akumulator samochodowy EV o nazwie Shenxing Plus, który może zapewnić zasięg 600 km (370 mil) po 10 minutach ładowania. CATL twierdzi, że nowy akumulator EV jest pierwszym na świecie akumulatorem obsługującym ultraszybkie ładowanie 4C i zasięg CLTC ponad 1000 km (620 mil).

Chińska firma CATL ogłosiła premierę pierwszego na świecie akumulatora samochodowego EV obsługującego ultraszybkie ładowanie 4C

CATL, gigant w dziedzinie akumulatorów do pojazdów elektrycznych, kontynuuje rozwój technologii, stawiając sobie za cel opracowanie jednostek o większym zasięgu i szybszym ładowaniu. Firma dominuje w branży, utrzymując pozycję lidera po raz siódmy z rzędu, również w 2023 roku. W ubiegłym roku zużycie baterii EV firmy CATL osiągnęło 259,7 GWh. Tymczasem całkowite zużycie baterii na świecie wzrosło do 705,5 GWh. Udział CATL w rynku osiągnął w 2023 roku aż 36,8%, wyprzedzając najbliższego konkurenta, BYD, o prawie 21%.

Ostatniego lata firma CATL zaprezentowała akumulator Shenxing SuperFast Charging, który umożliwiał dodanie 400 km (248 mil) zasięgu w ciągu 10 minut. Najnowszy akumulator, Shenxing Plus, wykorzystuje tańszy i bardziej zaawansowany litowo-żelazowy fosforen (LFP) do jeszcze szybszego ładowania. CATL twierdzi, że nowy akumulator EV jest pierwszym na świecie z ultraszybkim ładowaniem 4C i zasięgiem ponad 1000 km (620 mil) według normy CLTC. Nowa bateria może uzyskać zasięg jednego kilometra w ciągu zaledwie jednej minuty. Nawet w ekstremalnie niskich temperaturach, sięgających -20°C (-4°F), nowy akumulator oferuje ultraszybkie ładowanie.

Aby poprawić gęstość energii, firma CATL opracowała autorski materiał 3D o strukturze plastra miodowego. Dzięki temu akumulator Shenxing Plus osiąga gęstość energii na poziomie 205 Wh/kg, porównywalną z większością tradycyjnych akumulatorów NCM. Akumulatory LFP są zwykle tańsze, ale wiadomo, że oferują niższą gęstość energii. Nowy akumulator CATL ma to zmienić. W styczniu firma CATL ogłosiła, że do połowy 2024 roku obniży koszt akumulatorów LFP za kWh o kolosalne 50%. Wygląda na to, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu.

Dzięki pojawieniu się w Chinach tańszych i bardziej wydajnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, kraj ten chce umocnić swoją pozycję największego na świecie rynku samochodów elektrycznych. W lutym firma CATL utworzyła wspólną inicjatywę z innymi chińskimi producentami samochodów i akumulatorów, takimi jak BYD i NIO, w celu opracowania nowych baterii półprzewodnikowych.

Firmy BYD i CATL już teraz dostarczają baterie do Tesli, Forda, BMW, Toyoty, Kia, Mercedesa-Benza i Toyoty. Dzięki wprowadzeniu na rynek jeszcze tańszej i bardziej zaawansowanej technologii akumulatorów, CATL umożliwia większej liczbie nabywców na całym świecie przesiadkę na samochody elektryczne.

Mimo że większość producentów samochodów ogłosiło plany opracowania własnych baterii, pytanie brzmi, jak zamierzają nadążyć za CATL, jeśli firma ta jest już tak daleko w przodzie?

źródło: electrek.co

cookies-szare
Serwis używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej Polityka Prywatności.